חדשות

איבריה הפנימיים של מטופלת נכרתו בהסתמך על אבחון של חולה אחר

תביעת רשלנות רפואית נגד "שיבא": אישה עברה כריתת איברים, בכללם חלקים מהלבלב, כיס המרה, הקיבה והתריסריון, למרות שלא אובחנה עם מחלה ממארת | שיבא: "מדובר בטעות אנוש המוגדרת כאירוע בל יקרה"

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

הוגש כתב תביעה נגד המרכז הרפואי שיבא בעקבות אירוע שהתרחש לפני ארבע שנים כאשר אישה בת 46 באותו הזמן עברה בטעות כריתת איברים נרחבת, בכלל זה חלקים מהלבלב, כיס המרה, הקיבה והתריסריון, למרות שלא אובחנה כלל עם מחלה ממארת. לאחר הניתוח בוצע בירור שהעלה  כי הניתוח היה מיותר והתבסס על אבחנה מוטעית כאשר הרופאים הסתמכו על בדיקה פתולוגית של חולה סרטן אחר. כך דיווח הבוקר (ג') רן רזניק ב"ישראל היום".

בדיווח נמסר כי בכתב הגנה שהגיש "שיבא" לבית המשפט המחוזי בתל אביב הודה שאין מחלוקת על כך ש"חל בלבול בתשובות הציטולוגיות והמטופלת עברה ניתוח שמקורו בטעות בסימון הפתולוגיה. אין גם מחלוקת כי בשלב שבו עברה את הניתוח היה ראוי להציע לה המשך מעקב קפדני".

לפי כתב התביעה, הניתוח בוצע בידי הכירורג הבכיר ד"ר יורי גולדס, ש"כבר לאחר הניתוח נמסר שהמנתח הבין שלא היה מדובר בגידול סרטני והוא עצמו אמר למטופלת כחודש וחצי לאחר הניתוח שההליך בוצע עקב טעות בבדיקת הביופסיה, וההחלטה הניתוחית התקבלה על סמך ביופסיה שאיננה שייכת למטופלת".

כתב התביעה הוגש גם נגד משרד הבריאות, הבעלים של בית החולים הממשלתי, על ידי עו"ד מיכאל אלנתן ממשרד עורך הדין עמיקם חרל"פ. שני נסיונות גישור שהוצעו לצדדים כדי לסיים את הפרשה לא צלחו. לפי הדיווח, טענו "שיבא" ומשרד הבריאות בכתב ההגנה לתביעה שהמטופלת אמורה היתה להערכתם לעבור הניתוח בכל מקרה וההמלצה לנתח היתה צפויה ממילא להתקבל בטווח של שנה, שנתיים או חמש, בין אם היתה מפתחת גידול פולשני בלבלב ובין כניתוח מניעתי מחשש להשתנות ממאירה". כתב ההגנה מסתמך על חוות הדעת של פרופ' יורם קלוגר, מנהל המערך הכירורגי ברמב"ם ויו"ר איגוד הכירורגים ופרופ' זמיר הלפרין, מומחה למחלות דרכי העיכול והכבד.

מ"שיבא" נמסר בתגובה: "המרכז הרפואי שיבא מציב את בטיחות הטיפול והמטופל בראש סדר העדיפויות. לצערנו, מדובר בטעות אנוש המוגדרת מבחינתנו כאירוע בל יקרה, וכך היתה ההתייחסות אליו לכל אורך הדרך. עם היוודע הטעות, הועבר דיווח למשרד הבריאות ותוחקר בכל רמות המרכז הרפואי. בעקבות התחקיר שונו תהליכי העבודה ונרכשו אמצעים טכנולוגיים ראשונים מסוגם בישראל, שנועדו להבטיח כי מקרים מסוג זה לא יישנו. המטופלת תמשיך להיות מלווה אצלנו ככל שיידרש".

נושאים קשורים:  שיבא,  רשלנות רפואית,  כריתת איברים,  חדשות,  ד"ר יורי גולדס,  פרופ' יורם קלוגר,  פרופ' זמיר הלפרין
תגובות
אנונימי/ת
27.10.2021, 18:58

נורא! מחריד!! שפל ממש בשפל!!

אנונימי/ת
27.10.2021, 22:59

אם זה קורה בבית החולים המוביל בארץ וזו הרפואה הישראלית הנפלאה, אוי לנו ואבוי לנו.