חדשות

משרד הבריאות אישר להגדיל ל-75% את פעילות ה-IVF באסותא ראשל"צ

רופאי הפוריות בתגובה: "יש להחזיר את הפעילות במלואה, גם בראשל"צ וגם באסותא רמת החייל" | מטה המאבק למען מטופלות הפוריות: "הוספת שמונה פעולות ביום היא לעג לרש - מאות נשים וזוגות נותרו חסרי אונים"

בית החולים אסותא ראשון לציון. צילום: Roman Yanushevsky/ שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן אתמול (ד') כי לאחר שנעשו מספר בקרות ובכללן בקרת פתע ביחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים אסותא ראשון לציון, הוחלט על מתן האפשרות להעלאת פעילות היחידה ל-75%.

כזכור, בעקבות השימוע שנערך ליחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון הודיע משרד הבריאות כי יופחתו מספר מחזורי הטיפול ביחידה. במקביל, נערך שימוע לאסותא תל אביב והוגבלה פעילות יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, הגבלה שגררה תגובה של בכירים בתחום הפוריות שקראו לבטל ההגבלות על יחידת ה-IVF באסותא, המשפיעה על יכולתן של נשים המבקשות להרות לעשות כן.

חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ערכה מספר בקרות ביחידה בראשון לציון, על מנת לשקול את האפשרות להרחיב את מתן השירות בה וב"אסותא" הציגו שינויים בתהליכי העבודה במעבדה תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות ושיפור תהליכי ניהול סיכוני. "עם זאת", מסבירים במשרד הבריאות, "נמצאו עדיין ליקויים שלא תוקנו ועל כן לא אושרה חזרה לפעילות מלאה".

לאחר שנשקלה טובת המטופלות, תוך הבטחת איכות הטיפול, החליטה ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, ד״ר הגר מזרחי, כי ניתן בשלב זה להעלות את מספר הטיפולים ביממה מ-16 ל-25 טיפולים בממוצע.

בתגובה להודעת משרד הבריאות באשר ליחידת ההפריה באסותא ראשון לציון, נמסר מעו"ד גלעד יצחק בר-טל, המייצג את רופאי הפוריות: "ההודעה של משרד הבריאות על הרחבת המענה הטיפולי ביחידת ההפריה באסותא ראשון לציון היא מסך עשן וניסיון למסמס את המאבק של הרופאים והמטופלות. יש להחזיר את הפעילות במלואה, גם בראשון לציון וגם באסותא רמת החייל".

עו"ד בר-טל נימק ואמר: "הנזק שנגרם למטופלות חמור וקשה וייתכן שאף בלתי הפיך. משרד הבריאות לא קיבל את הסמכות לחרוץ גורלות ולהחליט מי יהיו הורים ומי לא. אנחנו דורשים שמשרד הבריאות ישנה את ההחלטה באופן מיידי ויאפשר למטופלות לחזור לשגרה, ולרופאות והרופאים לעסוק במקצוע שכל תכליתו הבאת חיים לעולם. מכתבנו מסוף השבוע טרם נענה, ובמידה ולא תתקבל ההחלטה הנדרשת, נדע לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות בהגשת עתירה לבית המשפט".

לטענה זו שותף גם מטה המאבק למען מטופלות הפוריות ומשם נמסר: "הוספת שמונה פעולות ביום באסותא ראשון לציון היא לא יותר מלעג לרש, שאינן מספקות מענה הולם וראוי למצוקת המטופלות. כידוע, מטופלות רבות באסותא מגיעות מטעם קופות החולים, לשם המערכת ניתבה אותן ויש לוודא לפני הכל שניתן להן פתרון הולם.

"מאות נשים וזוגות נותרו חסרי אונים אל מול שרירות ואטימות הלב של החלטת משרד הבריאות, שבמקום לספק טיפול יסודי לפתרון הבעיה, עוסקת בהחרבת חלומם של זוגות הורים במדינת ישראל להפוך להורים.

היות וכל חודש בטיפולי פוריות הוא קריטי, אנו קוראות למשרד הבריאות לעצור במיידית את המהלך השרירותי ולאפשר למטופלות לחזור במיידית וללא עיכובים נוספים לטיפולי הפוריות שנעצרו ללא הודעה מוקדמת".

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  טיפולי פוריות,  חדשות,  אסותא ראשון לציון,  אסותא רמת החייל,  IVF
תגובות
אנונימי/ת
04.08.2023, 09:42

איפה הר"י, איפה השבתת מערכת הבריאות? האם אתם מייצגים שופטים או את רופאי הפוריות והמטופלות? רואים לכם!

אנונימי/ת
04.08.2023, 14:25

להעלות ל-75%? להמשיך עם פשעי אסותא ורופאי פוריות רודפי בצע?
צריך להוריד ל-25%. עאלק "המאבק של הרופאים והמטופלות"...